måndag 9 december 2013

Julen i vardagsrummet!

 

Jag kan inte minnas om jag någonsin visat en översiktsbild av hur det ser ut i vårt vardagsrum. Men nu är jag riktigt nöjd med hur julen har artat sig här inne så nu är det premiär...



Tv-hörnan sedd från matrummet.


 Tavelväggen är jag en av de faktorer som gör det här rummet så bra som det är. Skulle inte kunna tänka mig att inte ha några tavlor alls på en så stor yta med så många vita väggar. Tavlor behövs verkligen och i grupp gör dom sig utmärkt.


Tv-bordet är en stor favorit! Hemmagjort i alla högsta grad :)


Ett gammalt fönster som ska bli ett skåp lite längre fram. 


Lummer känns så mycket jul!



Matrummet sett från tv-hörnan. Mitt stora skåp från 1820. Pardörrarna har en vanlig julgransslinga ovan på sig för att det ska ge lite ljus och julkänsla. På dörrarna hänger ett av mina skådebröd.


Matbordet fungerar bra än så länge... Jag drömmer om ett bord med ljusgrått underrede och bordsskiva i grova plankor.Tror det här vardagsrummet inom väldigt kort tid kommer få det där ansiktslyftet det behöver...


Etaget där matdelen är placerad byggde vi när vi fick vattenskada. Även dåliga saker blir bra till slut.


Att vi fick köpa det här skåpet för bara 600 kronor är bara för bra för att vara sant...


Braskaminen som är vår största värmekälla i huset. 


Den har jag dekorerar med lite kottar, tallris och vanliga glas som fungerar utmärkt som ljuskoppar.


Hoppas du gillade vad du såg. Tycker det är så kul att jag verkligen satsat på den här bloggen nu. Gillar att den börjar fyllas med vettigt innehåll. Jag ska hålla i det här och blogga nu så länge jag orkar, det händer mycket i december och framför allt nästa år med vårt hus...

0 Comments:

Skicka en kommentar